......... VELMI ZAJÍMAVÉ ČTENÍ….
Tak zlatíčka, našla jsem ve složkách "utajeno", něco, co by vás mohlo zajímat, co mi tam odpočívá už hodně dlouho let, což je škoda!!!
Jedná se o překlad, nebo nějaké pojednání o Mikově hlasu. Už ani nevím, komu za tento překlad poděkovat. A protože je to obsáhlejší, rozdělím do dvou částí. Jasné je, že Michaela "studovala" žena.. a tím, nám mnohé objasnila Pohodové čtení přeji ...
Michaelův "skutečný" hlas… Šetřil si ho jen pro sexy "kousky"?
"Susie Got Your Number" /"Susie má tvoje číslo (má tě zmáknutého)"
Jste-li opravdovým fanouškem, nebude toto pro vás žádná novinka. Jestli však patříte do skupiny těch, kteří o Michaela nejevili přílišný zájem, spíše jen tak nahodile, možná vás překvapí, že ten jemný, vysoký hlas, který jsme tak často slyšeli v rozhovorech, nebyl Michaelovým skutečným hlasem, kterým mluvil, a to samé platí i pro tenor /fistuli, kterou často používal ve svých nahrávkách.
Měla bych asi vyjasnit jednu věc, že nemám v úmyslu naznačovat, že MJ účelově používal falešný nebo upravený hlas k ošálení publika.
Docela se mi líbí myšlenka, že je to něco podobného, jako když herec dělá svou práci, zkrátka s použitím několika aspektů jeho "akčního rozpětí" v závislosti na dané situaci.
U nás doma jsme to jednoduše přijali jako jednu z Michaelových bizarností (charakteristických manýrů) - avšak právě toto činí Michaela ještě mnohem více fascinujícím mužem. Někdy si z toho dokonce děláme legraci; například když slyšíme, že Michael má nějaké písničky v jeho normálním hlasovém rozsahu, jako třeba 2000 Watts nebo In the Closet, řekneme: "Tohle je Michael, když použije svůj 'mužný' hlas"- což znamená jeho "mužný" hlas jako protipól k jeho hlasu ve stylu "raněný chlapec Bambi".
Avšak jako spousta lidí jsem si ani já toto neuvědomovala, když jsem se poprvé začala o Michaela zajímat. Prostě jsem předpokládala, že ten sametově jemný tenor, který jsme většinou slyšeli, byl jeho normálním hlasem. Nikdy nezapomenu na to, jak jsem byla šokovaná, když jsem poprvé slyšela písničku 2000 Watts - to byl jeden z okamžiků, který mě opravdu dostal.
Michael byl ve skutečnosti šikovný lovec žen s odpovídajícím hlasem… kdo by na toto pomyslel!
Pak jsem začala zpětně hledat a poslouchat spousty dalších písní, které byly nahrány při vzácném použití jeho hlubšího hlasu.
Ve skutečnosti se jich hezká řádka najde:
Dangerous, In the Closet, Money, Who Is It, Blood On the Dance Floor (sloky, refrén ani ne), Give In To Me (zase platí to samé, jde většinou sloky) a mnohé skladby z alba Invincible (celkově pokud jde o album Invincible, připadá mi, že Michael tam zní více sexy, jeho hlas je zralejší, a stejně tak jsem si toho všimla u několika jeho nevydaných písní, které byly nahrány v posledních deseti letech).
"Seven Inches In"/ "Sedm palců uvnitř"
Potom jsem si začala všímat něčeho jiného. Skoro vždycky, bez výjimky platí to, že písně, ve kterých Michael zachází s hlasem hluboko, jsou.. ano, jsou to písně o sexu.
Dangerous, In the Closet, Who Is It, Blood On The Dance Floor, 2000 Watts-toto jsou všechno písně o žádostivosti/erotickém chtíči, rozkoši a svádění, pokud tedy nezpívá o samotném sexuálním aktu (a pokud budete OPRAVDU dobře poslouchat píseň 2000 Watts…"Too much of that/fuse blown" (když to přeženeš/když je toho příliš/spálí se pojistka)… hmmm... prostě to řeknu, že tyto audio metafory nemají nic společného se stereo... takže kdokoli by v tomto mohl vidět "orální potěšení?"(pozn.anij.: slovo BLOWN v angličtině může mít i sex. význam, "blow job" = orální sex prováděný chlapovi, když to napíšu slušně, BLOWN by pak bylo jako "dokončený ten orální akt" - při přílišném dráždění - viz začátek toho verše "TOO MUCH OF THAT".. ale zase - nikdo nemůže vědět, jak to Michael myslel)
FUSE - nemusí být pojistka, ale třeba rozbuška.. a metaforicky... klidně i nadrženej úd připravenej k explozi ... a BLOWN - jako že už je hotovej.
A pokud jde o souvislosti s Michaelem, jeho písně o vášni s svádění jsou téměř vždy "temné" písně, podbarvené zběsilostí a podstatou důsledků erotického chtíče.
V kreativním světě Michaela byl sex skoro vždy jen krůček od brutálního nebo "krvavého" činu; pod povrchem rozkoše (potěšení smyslů) se vždy skrývá násilí a odplata za hřích.
"She Came At Me In Sections / poddávala se mi po částech
With The Eyes Of Desire / se žádostivýma očima
I Fell Trapped Into Her /byl jsem polapen do její
Web Of Sin /pavučiny hříchu
A Touch, A Kiss / dotek, polibek
A Whisper Of Love / milostné šeptání
I Was At The Point / byl jsem na vrcholu
Of No Return /odkud není návratu
Deep In The Darkness Of / Hluboko v temnotě
Passion's Insanity / nepříčetnosti z rozkoše
I Felt Taken By Lust's / cítil jsem se unesen podivnou
Strange Inhumanity / (nelidskou) krutostí chtíče
This Girl Was Persuasive / ta dívka byla přesvědčující
This Girl I Could Not Trust / ta dívka, které jsem nemohl věřit
The Girl Was Bad / ta dívka byla zkažená
The Girl Was Dangerous" / ta dívka byla nebezpečná
-Michael Jackson, Dangerous
(pozn.anij. nebo tam nahoře něco ve smyslu jako že ho ovládly nějaké ty přirozené smysly bych to chápala, ale pak se zastavil... dost... nejdu do toho, nenechám se tím přemoct)
"Susie got your number /Susie má tvoje číslo (dostala tě, má tě zmáknutého)
And Susie ain't your friend / a Susie není tvou přítelkyní
Look who took you under / koukej kdo tě sejmul
With seven inches in / a vrazil do tebe kudlu na 7 palců hluboko
Blood is on the dance floor / krev je na tanečním parketu
Blood is on the knife /krev je na noži
Susie's got your number / Susie má tvoje číslo
And Susie says its right" / a Susie říká, je to tak v pořádku.
-Michael Jackson, Blood On The Dance Floor
"(Who Is It?) / Kdo je to?
It Is A Friend Of Mine / Je to někdo z mých přátel?
(Who Is It?) / Kdo je to?
Is It My Brother! / je to můj bratr
(Who Is It?) / Kdo je to?
Somebody Hurt My Soul, Now / Někdo teď ranil mou duši
(Who Is It?) / Kdo je to?
I Can't Take This Stuff No More / už to dál nemůžu brát na sebe
I Am The Damned /já jsem ten odsouzený k věčnému zatracení
I Am The Dead /já jsem ten mrtvý
I Am The Agony Inside / já jsem agónie v nitru
The Dying Head / umírající hlavy
This Is Injustice / Tohle je nespravedlnost
Woe Unto Thee /Běda tobě
I Pray This Punishment / Modlím se aby toto potrestání
Would Have Mercy On Me / mělo nade mnou slitování "
- Michael Jackson, Who Is It